Inici  
Cerca!
Qui som
On som?
Serigrafies
Notícies i Actualitat
Agenda / Activitats
Exposicions
Col.laboradors
Promocions
Participació
Butlletí
Contacte
Enllaços
Museu d'Art de Girona
Viu el teu Museu d'Art
Socis protectors

 

Sortida matinal a Arbúcies.

Dissabte, 17 desembre de 2011

El passat dissabte dia 17 un grup d’amics varen fer cap, amb un autocar, fins als paratges del Montseny per a visitar el Castell de Montsoriu.

 

Les explicacions del “guia” Manel Rueda varen resultar magnífiques i molt entenedores. Ens va quedar un coneixement molt clar de les vicissituds del creixement, esplendor i decadència del castell, així com de la importància que te per a la comprensió de la nostra pròpia història.

 

La pujada i baixada a peu des de l’autocar al Castell, va facilitar unes estones de conversa i comentaris prou interessants. Des de la constatació de la mala distribució del progrés i la riquesa al mon fins a un altre tema, més concret, com és la conveniència, o no, d’esmerçar recursos en la recerca i reconstrucció del nostre passat.

 

Tot seguit baixada fins Arbúcies per a visitar el Museu etnològic del Montseny on, entre altres coses, poguérem admirar una col·lecció de vaixella i estris de cuina de ceràmica que s’han recuperat del Castell (2007) i que representen una mostra quasi única de la seva època.

 

Finalment, una interessant visita a una Farga, convertida en Torneria, que estant recuperant.

 

Com que hi havia molta gana, i era tard, es va introduir al programa un dinar a l’Hostal Nou.

 

< NOTÍCIES

 
Visita dels Amics al castell de Montsoriu

Els Amics escoltant a en Manel Rueda

La colla d'Amics al castell de Montsoriu, amb els paratges del Montseny al fons

Pujada de la Catedral, 12 · 17004 Girona
Telèfon: 972 22 47 66 · Fax: 972 22 75 95 · info@amicsmda.org
Disseny: