Dissabte, 17 abril de 2010
Només sortir de Girona, unes primeres anècdotes comentades per en Miquel Carreras, ens van anar posant a to per la visita a les tres Fortaleses que el Amics havien organitzat el dissatbe 17 d'abril.
Un cafetó a una àrea de servei de l'autopista i, a dos quarts d'onze en punt, érem a la porta de la fortalesa de Sant Ferran de Figueres. Un rètol a l'entrada indica que és la fortalesa més gran d'Europa i, tot i que no la vàrem poder visitar totalment, probablement sigui veritat. Aprofitant el magnífic dia, vam visitar diferents zones, rebent explicacions de la seva història, l'arquitectura, les diferents funcions que ha fet al llarg del temps... Com que no la visitar del tot ens van quedar ganes de tornar-hi algun dia.
De Figueres i passant per El Pertús, ens vam plantar a la fortalesa de Bellaguarda. Una guia francesa molt simpàtica i amb un català més que acceptable, ens va explicar la seva història i moltes anècdotes, fent la visita molt agradable.
Vam recular uns quilòmetres per anar a dinar a La Jonquera. A les quatre en punt sortíem cap a Salses per fer la darrera visita de la sortida. I, just a les cinc, quan estàvem a punt de passar per la porta del castell de Salses, ens van dir que ja tancaven, que no podíem entrar.
És clar que els francesos van amb un horari ben diferent del nostre. De totes maneres, com sempre, els ànims dels Amics no van defallir i, amb bon ambient vam donar la volta al perímetre del castell, observant per fora els baluards molt ben conservats i les fosses que encerclen aquesta fortalesa. A mitja volta, l'amic Josep Torrellas, fent d'improvisat guia, ens va llegir la informació que sobre el castell de Salses havia preparat en Manel Cassú. Allà, al costat de la fortalesa, la descripció de la seva història es va escoltar d'una manera diferent, especial.
A les sis tornàvem cap a Girona, esperant ja la propera sortida.
< NOTÍCIES |