Inici  
Cerca!
Qui som
On som?
Serigrafies
Notícies i Actualitat
Agenda / Activitats
Exposicions
Col.laboradors
Promocions
Participació
Butlletí
Contacte
Enllaços
Museu d'Art de Girona
Viu el teu Museu d'Art
Socis protectors

 

Projecció del documental "Soldats anònims" d'en Pere Vilà

Dimecres, 29 setembre de 2010

Com a preparació de la sortida del cap de setmana (16 i 17 d'octubre) a les Terres de l'Ebre, es va estrenar el documental inèdit Soldats anònims, del director gironí Pere Vilà i Barceló, sobre l’excavació d’una fossa comuna de la batalla de l’Ebre. Es tracta d’un documental homenatge als que van perdre la vida arran de la bàrbara revenja que imperava en aquell moment.

 

Després de la projecció hi va haver un amè col·loqui amb el propi director, comentant diversos aspectes i anècdotes del documental.

 

SINOPSI

 

“Soldats anònims” mostra les excavacions arqueològiques d’una fossa comuna realitzades durant els combats de la batalla de l’Ebre. No es tracta de represaliats o afusellats, sinó soldats morts durant la batalla, una batalla que va succeir a un espai que ara sembla idíl·lic, un camp de blat daurat, un blat que alimenta a les persones i al ramat de xais que hi va cada dia. Un cercle de la vida que es tanca quan la màquina recol·lectora ve a emportar-se el blat, removent a poc a poc la terra i fent desaparèixer la nostra història més tràgica i recent: la Guerra Civil.

 

Els anys i el tractor treballant el camp de conreu han destrossat els cossos fins quasi fer-los desaparèixer. Assistim a l’aparició de petits ossos destrossats, els cranis quasi aixafats dels soldats. Les paraules de l’arqueòleg ens expliquem que són soldats anònims sense cap possibilitat d’identificar-los, com els milers de morts que hi ha a aquestes muntanyes.

 

 

< NOTÍCIES

 
Documental Soldats Anònims (Pere Vilà)

Documental Soldats Anònims (Pere Vilà)

En Jordi Pagès, presentant al director Pere Vilà

Pujada de la Catedral, 12 · 17004 Girona
Telèfon: 972 22 47 66 · Fax: 972 22 75 95 · info@amicsmda.org
Disseny: