Dissabte, 2 abril de 2011
El matí del dissabte dia 2 d’abril, un grup d’amics del Museu d’Art vàrem iniciar l’excursió a la ciutat de Badalona. Darrerament havíem sentit parlar de les seves termes romanes i aquest era el motiu per la visita, juntament amb la prevista al monestir de Sant Jeroni de la Murtra.
Arribats al bell mig de la ciutat ens vàrem trobar amb el Museu de Badalona. És un edifici nou i a simple vista sembla això: un museu, però un cop a dins t’adones de la magnitud de les termes romanes de Beatulo (nom antic de Badalona). El recinte ocupa una superfície de 3.000 m2 soterrat sota edificis, carrers i places de la ciutat. Un espai immens amb un circuit ben assenyalat i il·luminat. La visita va durar tres hores i vàrem comptar amb una guia que gaudia de la seva feina, la qual cosa va fer que el temps passes volant. Val la pena visitar aquestes termes.
A la tarda, vàrem visitar el Monestir de Sant Jeroni de la Murtra, un recinte actualment propietat privada i una mica deixat de la ma de Déu. Diuen que és el lloc on els “reis Catòlics” varen rebre a Colon a la tornada del seu viatge descobridor d’Amèrica.
< NOTÍCIES |